Κανονισμοί Σχολείου

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΟΥ ΠΕΤΡΙΤΣΙΟΥ

Γυμνάσιο Νέου Πετριτσίου
Σερρών
62043
Τηλ: 2323031286
FΑΧ: 2323032462

Γονείς και κηδεμόνες, Αγαπητοί μαθητές,

Βρισκόμαστε σ” αυτόν το χώρο για να σας προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε με τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας. Η δική σας πρόοδος και επιτυχία δίνει και σε μας χαρά και ικανοποίηση.
Για να λειτουργήσει το σχολείο μας αποδοτικά, πρέπει ο καθένας μας να ξέρει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα του. Πρέπει να μάθουμε να δείχνουμε σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου, να μην καταπατούμε τα δικαιώματα του και να τον αντιμετωπίζουμε με κατανόηση και αγάπη.
Με τον κανονισμό λειτουργίας που συντάξαμε μαζί, πιστεύουμε ότι οι σχέσεις μας θα είναι πλέον πιο ξεκάθαρες, θα μειώσουν τις εντάσεις στο σχολείο και οι στόχοι μας θα μπορούν να επιτυγχάνονται καλύτερα.
Ο κανονισμός μας -που θα τηρείται από όλους- θα είναι το όπλο μας για την κατάκτηση της γνώσης και της πραγματικής ελευθερίας. Θέλουμε το σχολείο μας να έχει χαρούμενους δασκάλους και ευτυχισμένα παιδιά. Η τήρηση των κανόνων μπορεί καμιά φορά να μας φέρνει μια μικρή στενοχώρια, στο τέλος όμως μας γεμίζει με δύναμη και αυτοπεποίθηση. Μας κάνει να πατάμε στα πόδια μας γερά και να κερδίζουμε τη συμπάθεια και την αγάπη των συνανθρώπων μας. Η νεανική ορμή και επαναστατικότητα, που είναι τα χαρακτηριστικά της ηλικίας σας, αν συνοδεύονται από ευγένεια και πολιτισμό, σίγουρα θα μας οδηγήσουν σε έναν καλύτερο κόσμο.

Η διευθύντρια και οι καθηγητές σου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1°: ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Προσέλευση και αποχώρηση
? Το Γυμνάσιο Νέου Πετριτσίου αρχίζει τη λειτουργία του για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου στις 08:10 π.μ. με σύνταξη και προσευχή και συμπληρώνει τις 7 ώρες λειτουργίας του στις 13:55 μ.μ..
? Όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές της πρώτης ώρας οφείλουν να παρευρίσκονται στη σύνταξη και προσευχή στο προαύλιο του σχολείου, οι δε εφημερεύοντες καθηγητές πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο στις 8:00 π.μ..
? Οι μαθητές που δε βρίσκονται στο προαύλιο το αργότερο μέχρι τις 08:10 π.μ. δε θα γίνονται δεκτοί από τον καθηγητή της πρώτης ώρας, με αποτέλεσμα να χρεώνονται με αδικαιολόγητη απουσία. Σε κάθε περίπτωση οι μαθητές που έρχονται αργοπορημένοι θα πρέπει να περνούν από το γραφείο της διευθύντριας, η οποία και θα κρίνει αν μπορούν να μπουν στην τάξη ή αν θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το πρώτο διάλειμμα.
? Μετά την πρωινή συγκέντρωση η έξοδος των μαθητών από το προαύλιο απαγορεύεται αυστηρά.
Παραμονή στο σχολικό χώρο
? Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου. Οι επισκέπτες (γονείς, προμηθευτές κ.τ.λ.) πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στη διευθύντρια ή στον εφημερεύοντα καθηγητή.
? Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στο χώρο του γραφείου των καθηγητών χωρίς πρόσκληση των ίδιων των καθηγητών.
? Στο διάλειμμα, όλοι οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν στη αυλή του σχολείου. Η παραμονή τους στις τάξεις ή το διάδρομο δικαιολογείται μόνο μετά από ειδική άδεια.
? Σε περίπτωση κακοκαιρίας, οι μαθητές μπορούν να παραμένουν στο διάδρομο του ισογείου του σχολείου, προσέχοντας να μην προκληθούν ζημιές ή τραυματισμοί.
Απουσία καθηγητή-κενό
? Όταν σε έκτακτες περιπτώσεις δεν γίνεται μάθημα σε κάποιο τμήμα λόγω της απουσίας του καθηγητή ή για άλλο λόγο, οι μαθητές δεν πρέπει να ενοχλούν τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές που διδάσκουν. Ο πρόεδρος και ο απουσιολόγος του τμήματος απευθύνονται στον εφημερεύοντα καθηγητή ή τη διευθύντρια, οι οποίοι φροντίζουν να τους απασχολήσουν δημιουργικά στην τάξη ή όπου αλλού κρίνουν σκόπιμο.
Έντυπα-διαφημίσεις
? Απαγορεύεται η κυκλοφορία εντύπων στο χώρο του Σχολείου εκτός των εγκεκριμένων από το ΥΠΘΠΑ, όπως και η εμπορία και διαφήμιση οποιουδήποτε προϊόντος. Για την ανάρτηση ή διανομή αφισών ή άλλου υλικού στους χώρους του σχολείου οι μαθητές πρέπει να απευθύνονται στο Σύλλογο των καθηγητών και στη διευθύντρια για ειδική άδεια.
Υποβολή προτάσεων και διεκδίκηση αιτημάτων
? Μέσω της λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων οι μαθητές θέτουν τα θέματα που τους απασχολούν. Η διεκδίκηση των αιτημάτων τους γίνεται με κόσμιο τρόπο και πάντα στα πλαίσια των ισχυόντων νόμων. Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας φροντίζουν να λύνουν τα προβλήματα τους με κατανόηση και διάλογο, αποφεύγοντας την ένταση και τις παράνομες πράξεις (καταστροφές, άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας, παρεμπόδιση εισόδου σε άλλους μαθητές κ.λπ.).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2° ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
? Έρχομαι στο σχολείο περιποιημένος και καθαρός/ή.
? Η ώρα του σχολείου ξεκινά από τη στιγμή που εισέρχομαι σε αυτό το πρωί, και τελειώνει όταν αναχωρώ το μεσημέρι. Τόσο στο σχολείο, όσο και έξω από αυτό, φέρομαι πάντα με ευγένεια και σεβασμό.
? Δεν καταστρέφω το σχολείο και τον εξοπλισμό του. Ιδιαίτερα προσέχω τα βιβλία της σχολικής βιβλιοθήκης. Σε περίπτωση πρόκλησης ζημιάς από εμένα, είμαι υποχρεωμένος να την αποκαταστήσω αμέσως.
? Η εμφάνισή μου αρμόζει στη μαθητική μου ιδιότητα. Η αμφίεση δεν πρέπει να προκαλεί το κοινό αίσθημα των καθηγητών και των συμμαθητών μου. Το σχολείο είναι χώρος πνευματικής καλλιέργειας και όχι επίδειξης της ενδυμασίας μου.
? Συμμετέχω ενεργά στις εκδηλώσεις του σχολείου (εκδρομές, μαθητικές παρελάσεις, σχολικές γιορτές κ.λπ.) και γενικά σε κάθε δραστηριότητα του Σχολείου.
? Πρέπει να αποφεύγω τις διενέξεις με τους συμμαθητές μου και να λύνω τις οποιεσδήποτε διαφορές μου με το διάλογο. Δεν ασχημονώ, δε βωμολοχώ και δε χειροδικώ.
? Για οποιοδήποτε πρόβλημα που δεν μπορώ να αντιμετωπίσω, καταφεύγω στον εφημερεύοντα καθηγητή, στον υπεύθυνο τμήματος καθηγητή ή τέλος στη διευθύντρια.
Ασφάλεια και υγιεινή
? Δε φέρνω στο σχολείο το κινητό μου τηλέφωνο. Αν το ξεχάσω ή υπάρχει ανάγκη να το έχω μαζί μου, το απενεργοποιώ το πρωί μόλις μπω στην αυλή του σχολείου και το παραδίδω στο γραφείο των καθηγητών, όπου φυλάσσεται και το παραλαμβάνω το μεσημέρι όταν σχολάσω. Η χρήση του κινητού μπορεί να επιβαρύνει την υγεία μου και να παραβιάσει τα ατομικά δικαιώματα των άλλων. Σε περίπτωση ανυπακοής υφίσταμαι τις προβλεπόμενες κυρώσεις.
? Το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ στον σχολικό χώρο.
? Είναι παράνομο και πολύ επικίνδυνο να έρχομαι στο σχολείο με μηχανή και μάλιστα χωρίς άδεια οδήγησης.
? Χρησιμοποιώ τους κοινόχρηστους χώρους προσεκτικά και πολιτισμένα, γι? αυτό αποφεύγω να μπαίνω μέσα στις αίθουσες με φαγητά ή ποτά.
? Διατηρώ την καθαριότητα μέσα και έξω από το κτίριο, και ρίχνω τα απορρίμματα στους ειδικούς κάδους και τα καλάθια που βρίσκονται στο κτίριο και στο προαύλιο.
? Ποτέ και για κανένα λόγο δε βγαίνω στο δρόμο χωρίς την άδεια του εφημερεύοντα καθηγητή και του διευθυντή.
? Παραμένω στο χώρο του σχολείου μέχρι την λήξη των μαθημάτων, εκτός αν υπάρχει σοβαρός λόγος, οπότε παίρνω ειδική άδεια από τη διευθύντρια.
Στο σπίτι και στο μάθημα
? Μπαίνω στην αίθουσα μόλις χτυπήσει το κουδούνι και περιμένω την έναρξη του μαθήματος, καθισμένος στο θρανίο μου. Αν έχω γυμναστική ή εργαστηριακό μάθημα, περιμένω στο γυμναστήριο ή το αντίστοιχο εργαστήριο.
? Φέρνω πάντα τα βιβλία και τα τετράδια μου στο μάθημα.
? Διαβάζω καθημερινά στο σπίτι και έρχομαι προετοιμασμένος/η.
? Είμαι πειθαρχημένος/η στη τάξη και παρακολουθώ τον καθηγητή με προσοχή, χωρίς να ενοχλώ τους συμμαθητές μου. Είμαι ευγενικός με όλους. Δεν εγκαταλείπω τη διδασκαλία παρά μόνο με άδεια του καθηγητή, και της διευθύντριας.
? Δε διακόπτω το μάθημα χωρίς την άδεια του καθηγητή μου. Σηκώνω το χέρι μου και περιμένω την άδεια του καθηγητή μου για να μιλήσω.
? Όταν δεν καταλαβαίνω κάτι, ρωτώ τον καθηγητή μου. Δεν ντρέπομαι και δε φοβάμαι για το τι θα πουν οι συμμαθητές μου.
Απουσίες
? Δεν κάνω αδικαιολόγητες απουσίες. Με 50 και άνω αδικαιολόγητες απουσίες (64 αν έχουμε 7ωρο όλες τις μέρες) είμαι υποχρεωμένος να επαναλάβω την τάξη.
? Αν αρρωστήσω και το σύνολο των απουσιών μου ξεπεράσει τις 100 (ή 114), αποκλείομαι από τις εξετάσεις του Ιουνίου, όταν ο μέσος όρος βαθμολογίας μου δεν υπερβαίνει το 15,5.
? Σε περίπτωση δικαιολογημένης απουσίας μου, δικαιολογώ τις απουσίες αμέσως μετά την επιστροφή μου και ποτέ μετά από 10 ημέρες.
? Γνωρίζω ότι οι γονείς μου ενημερώνονται, αν υπερβώ τις 30 απουσίες, με επιστολή του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου.
Δικαιώματα
Ζητώ από τους καθηγητές μου
? Να σέβονται την προσωπικότητα μου.
? Να μη κάνουν διακρίσεις σε βάρος μου.
? Να με αντιμετωπίζουν με επιείκεια και κατανόηση.
? Θέλω να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη μου, ιδίως όταν διατυπώνεται ύστερα από διάλογο μέσα στις μαθητικές κοινότητες.
Κυρώσεις-ποινές
? Όταν δε συμμορφώνομαι με τις υποδείξεις των καθηγητών μου και τους κανόνες του σχολείου, θα υποστώ τις κυρώσεις. Αυτές μπορεί να είναι η απλή παρατήρηση, η ωριαία αποβολή, η αποβολή από μία μέχρι πέντε ημέρες, μέχρι και η οριστική απομάκρυνσή μου από το σχολείο. Μαθητής ο οποίος συγκεντρώνει πολλές ποινές για σοβαρούς λόγους κινδυνεύει να μειωθεί η διαγωγή του στο τέλος του σχολικού έτους.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3°: ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
Επιμελητών
? Ο υπεύθυνος τμήματος ορίζει δύο επιμελητές ανά εβδομάδα με αλφαβητική σειρά και τα ονόματά τους αναγράφονται στο απουσιολόγιο της κάθε τάξης.
? Οι επιμελητές είναι υπεύθυνοι για οποιαδήποτε ζημιά στην αίθουσα.
? Είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση της καθαριότητας στην αίθουσα του αντίστοιχου τμήματος.
? Φροντίζουν για το καθάρισμα του πίνακα, για την ύπαρξη εποπτικών μέσων, σπόγγου και καλαθιού απορριμμάτων στην τάξη.
? Αναφέρουν οποιαδήποτε φθορά, είτε προέρχεται από μαθητές του σχολείου, είτε από οποιονδήποτε άλλο.
? Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για τον αερισμό της αίθουσας ανοίγοντας τα παράθυρα, σβήνοντας τα φώτα και ζητώντας από τους συμμαθητές τους να εκκενώσουν την αίθουσα. Εάν οι συμμαθητές τους δεν ανταποκρίνονται στις υποδείξεις τους, το αναφέρουν στον εφημερεύοντα καθηγητή.
Απουσιολόγων
? Οι απουσιολόγοι του τμήματος ορίζονται από τον υπεύθυνο κάθε τμήματος με βάση τη βαθμολογία τους κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους (ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός). Εξαίρεση αποτελούν οι απουσιολόγοι της Α΄ τάξης, που για το πρώτο τρίμηνο προκύπτουν μετά από κλήρωση μεταξύ των ισοβαθμησάντων αρίστων μαθητών στην Στ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου.
? Ο απουσιολόγος καταρτίζει το σχεδιάγραμμα της αίθουσας με τη συγκεκριμένη θέση κάθε μαθητή. Αλλαγή θέσης γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή της κάθε τάξης.
? Στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας ο απουσιολόγος καταχωρεί τις απουσίες στους απόντες συμμαθητές και ζητά από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας να ελέγξει και να προσυπογράψει το απουσιολόγιο. Μετά τη λήξη του ωραρίου το παραδίδει για φύλαξη.
? Κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη και διατήρηση σε άριστη κατάσταση του απουσιολογίου.
? Ο απουσιολόγος ελέγχεται από τον καθηγητή, τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος, και τη διευθύντρια.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4° ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ
? Το σχολείο θεωρεί τη συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες (παρελάσεις, σχολικοί εορτασμοί, περίπατοι, εκδρομές) ως υποχρέωση τους.
? Στις ενδοσχολικές εκδηλώσεις, όπως είναι οι σχολικές, οι εθνικές και οι θρησκευτικές γιορτές, και στις άλλες καινοτόμες δράσεις, όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι πολιτιστικές δραστηριότητες κ.λπ., κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή και η δραστηριοποίηση των μαθητών.
? Η ομαλή λειτουργία του σχολείου εξαρτάται από τον πολιτισμό και το ενδιαφέρον καθενός. Στο σχολείο πρέπει να επικρατεί κλίμα ελευθερίας, δημοκρατίας και πολιτισμού.
? Οι μαθητικές κοινότητες είναι ελεύθερες να οργανώνουν εκδηλώσεις και να παίρνουν πρωτοβουλίες για θέματα που τους αφορούν σε συνεννόηση με τους καθηγητές τους.

ΤΕΛΟΣ
Σε περίπτωση που κάποιο θέμα δεν έχει αντιμετωπισθεί ή κάποιο σημείο δημιουργεί πρόβλημα και πρέπει να αλλάξει, θα το συζητήσουμε και θα προβούμε στις αναγκαίες διορθώσεις

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>